Cyklojízdy.cz - pražské cyklojí­zdy

Města cyklojízd: Praha | Brno | Plzeň | Ostrava | Liberec

Obsah:

Shrnutí informací k Velké Podzimní Cyklojízdě 2010 aneb jak se dělá trasa…

Doufáme, že se už těšíte na sobotu! My teda jo;) Ale než se jí dožijem… A než ji přežijem… No… Tady je rekapitulace aktuálně nejdůležitějších informací a pokynů k Cyklojízdě samotné:

Sraz po 15:00 v areálu festivalu Zažít město jinak v Rumunské ulici. Čelo je na rohu Rumunské a Bělehradské. Trasa cyklojízdy k nahlédnutí je zde:

http://www.bikemap.net/route/709908

Rumunská magistrála- Na Pankráci doprava ulicí Na Strži – V podzámčí k Budějovické – Michelská – Vyskočilova magistrála – a zase ta Rumunská

Předpokládaný návrat po 17:00.

Na konečné variantě trasy má ve finále Auto*Mat bohužel jen minimální podíl… Původní záměr byl jet (kromě magistrály a ulice Na Strži ve směru na jih) v podstatě úplně jinudy. Původním záměrem bylo projet po “takřka volné ” Jižní spojce uvolněné po nedávném otevření jižní části pražského okruhu. Dále se mělo přes Barrandovský most, Strakonickou a přes Jiráskův most a Karlovo náměstí přijet zpět nahoru na Vinohrady. Trasa měla být kombinací magistrály a dalších kapacitních silnic umožňujících rychlý a hladký průjezd Cyklojízdy tak, aby nedošlo k takřka žádnému střetu s veřejnou dopravou a jízda mohla plynule pokračovat dál. Zároveň bychom bývali i reálně projížděli městem, o což nám jde, jak všichni uznáte, nejvíc.

Magistrát (dále jen nedoceněná popkulturní ikona – radní pro dopravu Šteiner) si ovšem usmyslel trasu takovou, jaká ve finále je. Odmítnuta byla i kompromisní varianta trasy podzimní cyklojízdy 2009 v opačném směru. Šteiner by prý už osobně neunesl, aby za jeho úřadování přejelo přes Barrandovský most 5000 lidí během ani ne půl hodiny a bez prolití jediné kapky benzínu… Ale známe své lidi.  Namísto Jižní spojky k řece tedy pojedeme směrem na Kačerov zastrčenou ulicí V Podzámčí (je schovaná v křoví a takřka bez provozu). Při přejezdu na Michelskou nicméně křížíme několik autobusů směřujících do Libuše, Krče a všude možně na jih… Blokování veřejné dopravy však rozhodně není náš záměr. V tomto momentě se do hry nechtěněně zapojuje Dopravní podnik (jehož čelní představitelé se nepochopitelně chovají spíš jako zástupci ÚAMK a namísto veřejné dopravy hájí spíš řidiče aut = sami sebe), jenž si výslovně vyžádal rozdělení našeho průjezdu na 2 části!!!, aby prý mohly projet nahromaděné autobusy…

Když se peloton rozdělí, čelo pokračuje po Michelské a Vyskočilovou až k Brumlovce, kde se zastaví a čeká na připojení druhé části. Bohužel asi až v tuto chvíli nechá policie vyrazit i týl. Dále už pokračujeme po magistrále zpět až do Rumunské, kde pokračuje festival Zažít město jinak.

Připadá vám nahrazení trasy městské trasou vedoucí křovím jako známka spolupráce? Komu prospěje Šteinerova trasa, která v jednom místě blokuje několik klíčových autobusových linek Prahy? Není to jen důkaz totální nekompetentnosti některých lidí? Slouží snad rozdělení davu 5000 lidí a jeho následné znovuspojování k zjednodušení celé akce?

Myslíme si, že jedním z přínosů akcí, jako je Cyklojízda nebo festival Zažít město jinak je právě takovéto odhalení totálního zkostnatění lidí, kteří se právě o dopravní politiku města starají. Lidí, kteří rozhodují o největším balíku z rozpočtu našeho města.

Takovýto přístup z jejich strany se nám vrcholně příčí.

My máme chuť a odhodlání to změnit!

Proto děláme z Prahy město po lidi, a ne pouhý zdroj peněz pro vlastní kapsy!!

Pomozte nám v tom – můžete už tuto sobotu v rámci Zažít město jinak a Velké podzimní cyklojízdy 2010 na Vinohradech!!!

Cyklojezdci a Auto*Mat


« zpět na titulní stránku

 

Kontaktujte nás na info@cyklojizdy.cz. Cyklojízdy podporují...

 na titulní stránku